divendres, 4 de març del 2016

Els llibres.... tots són llibres ?

Sé que segurament això que diré pot causar controvèrsia, però, m'he promès a ser honesta i si no ho puc ser, prefereixo no dir res.



No crec que ningú s'hagi iniciat a l'hàbit de la lectura per plaer amb llibres de pura literatura, seria admirable si hi ha algú que ho ha fet (no estaria de més que us manifestessiu) però jo no en vaig ser un dels casos. Aixeco la mà i em declaro culpable d'haver llegit llibres de l'estil Crepuscle i tota la carretada de llibres sobrehumans i excessivament ensucrats que la nostra generació a estimulat en massa. Vull dir que aquests ññibre no són dolents a l'hora d'inciar algú a l'hàbit de llegir, però, ara per ara un com hem superat les pors i altres barreres cal que comencem a alimentar el nostre cervell amb productes de pagès i de qualitat com s'ha fet tota la vida. Amb aquells productes que fan suar però tenen un gust a terra que no es pot comparar.

També és innegable que hi ha llibres més o menys ben escrits. Aquí tampoc hi entraré massa en detalls. Només crec que l'autor d'un llibre ha de ser conscient sobre allò que ha escrit i s'ha d'estimar l'obra genuïnament i a tu lector, cal que puguis fer una tria sàvia dels llibres que llegeixis i valorar allò que t'expliquen.

Una de les principals raons per les quals llegim és per plaer, això tampoc es pot oblidar. Per tant per mi, sobretot quan no em poso les ulleres d'estudiant (aplicada i friki) o de professional, si un llibre em supleix la necessitat de passar una bona estona ja ha complert gran part d'allò que tots hauríem de demanar-li. 

Per tant, dins la secció d'opinió sempre intentaré barrejar llibres de diferents "nivells" com ens agrada catalogar-los. No és per fer despit a ningí ni creure que sóc una crítica excel·lent. es tracta però de ser conscients d'allò que llegim i saber que hi ha temps i gustos per a tots i a tot.

S

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada