dilluns, 9 de maig del 2016

Mary Shelley de la noia al monstre

Com a treball de classe vam haver de triar un autor romàntic i buscar informació de la seva biografia i els seus llibres. Tot i ser una fan (força incondicional) d'Austen vaig decidir endinsar-me en camins desconeguts i veure què podia descobrir. 

Havia sentit a parlar de Frankenstein. Diria que havia arribat a fullejar les primeres pàgines a la biblioteca de casa del meu oncle, però mai vaig arribar a fer res més. Així que vaig decidir fer Mary Shelley.

En aquest post us ensenyaré la meva presentació visual de l'autora i us en faré cinc cèntims:

La vida d'aquesta escriptora es caracteritza per tenir un component molt liberal i tràgic. Ella provenia d'una família molt liberal anglesa, el seu pare era filòsof i la mare era feminista, on també hi tenia un gran paper la lectura i l'educació. Durant els anys de la seva adolescència va conèixer aquell que seria el seu futur marit; Percy Shelley, d'ell rebria el nom i fugiria a Suïssa. La seva vida es va veure marcada per la mort de tres dels quatre fills que van tenir i el seu caràcter liberal, especialment amb l'amor va fer que hi hagués l'ambient idoni per tal de crear la seva criatura predilecta: Frankenstein.

Sobre la seva obra, Frankenstein, és la novel·la més coneguda. Sorprenent és la seva primera publicació i la va escriure a l'edat dels divuit anys quan el seu primer fill s'acabava de morir. Cal recordar, però, que una de les raons per les quals Frankenstein és un ésser tan peculiar és perquè per sobre de tot mostra més d'humà que de bèstia.

Us animo a mirar la presentació i a fer-me saber què en penseu d'aquest llibre. El tinc a la meva llista de clàssics pendents. (no em mireu malament)





Vídeo modern de l'escriptor John Green que ens explica breument
la vida de Mary Shelley amb tocs d'humor.

Documentari de la BBC que explica la vida de l'escriptora
de manera molt més detallada i la representa amb actors actuals.


S

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada