dissabte, 6 de febrer del 2016

EL GUARDIÀ INVISIBLE de Dolores Redondo

* Com a nota personal, m'agradaria obrir una secció de valoració d'obres. Les meves opinions són totalment honestes. Valoro el llibre des d'un punt subjectiu sempre i només m'agrada comentar-ho perquè així tothom pugui dir la seva. No podria condemnar mai un llibre, tinc massa respecte (i por) a la feina d'escriptor. No es tracta de fer pols l'autoestima de les persones.


El GUARDIÀ INVISBLE de Dolores Redondo és el primer llibre de la trilogia de Baztan.

Dolores Redondo va néixer a Sant Sebastià l'any 1969 i des de ben petita que escriu. Va estudiar Dret però es dedicà a la restauració durant uns anys. Finalment es decidí a escriure. Ho feu amb contes i històries breus fins arribar a la novel·la. 

L'estil de la novel·la em sembla molt encertat. Té un llenguatge complet i desenvolupat però al mateix temps entenedor i versemblant amb els personatges. 

L'argument és el propi d'una gran obra que lliga presents i passat de manera hàbil i entenedora. És un recurs molt útil i et dóna molt de coneixement sobre els personatges. La seva protagonista l'Amaia Salazar em sembla un personatge càndid. El seu passat és, en realitat, un dels detalls més interessants de la novel·la. Hi ha una escena que em va posar els pèls de punta i ara mateix us en faré una citació:

- No tinguis por de l'ama, petita meuca. No te'm menjaré pas -.

Sense dir-vos res més. Em cal dir que els personatges són els elements a destacar. Aquesta novel·la juga amb la màgica, el folklore i el món modern. Sense la intervenció dels personatges, de caràcters humans i passats complicats, la història no hauria estat la mateixa.
Com a contrapunt només se m'acut el final. És un final breu pel meu gust, una mica desencaixat tot i ser revelador. Tampoc puc dir com l'hauria acabat, només sé que és la única peça lleugerament discordant.

Valoració Personal: ****
A qui la recomano ? La recomano a tots aquells amants de les novel·les de detectius, a aquells que els agradi el folklore basc i a aquells a qui els agradi el misteri.

* Recomanaríeu algun llibre ?
S

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada