"L'últim somni d'Artur" d'Edward Burn |
Gran Bretanya amb les seves regions |
EX:
BLANCAFLOR (romanç)
A la finestra daurada estava na Blancaflor,
sa mare la pentinava amb una pinteta d'or.
Sa padrina li aclaria els cabells de dos en dos
sa tia els hi acordellava amb un floc de nou colors.
Son germà se la mirava amb aquests ulls de traidor:
-Si no fosses ma germana, mos casaríem els dos.-
La prengué per les mans blanques, la dugué a Sant Salvador.
sa mare la pentinava amb una pinteta d'or.
Sa padrina li aclaria els cabells de dos en dos
sa tia els hi acordellava amb un floc de nou colors.
Son germà se la mirava amb aquests ulls de traidor:
-Si no fosses ma germana, mos casaríem els dos.-
La prengué per les mans blanques, la dugué a Sant Salvador.
(...)
Les característiques de les obres britàniques són sovint elements de molta fantasia i imaginació, la màgia i els seus efectes tan a humans com a animals és un dels elements argumentals més usats i capaços de solucionar el més petit entrebanc. En canvi si observem obres franceses, després del desplaçament celta cap a la Bretanya francesa, trobem que el caràcter èpic encara roman però ara sí els elements màgics han estat reduïts fins arribar a una imatge més cavalleresca.
La Matèria de Bretanya serà l'origen dels llibres de cavalleria que conservaran aquestes característiques i posteriorment rebrem les novel·les cavalleresques que s'oposaran a aquesta irrealitat i faran els arguments més properes a nosaltres i als temps de l'autor. Un bon exemple en seria " Tirant lo Blanc" de Joanot Martorell.
La Matèria de Bretanya serà l'origen dels llibres de cavalleria que conservaran aquestes característiques i posteriorment rebrem les novel·les cavalleresques que s'oposaran a aquesta irrealitat i faran els arguments més properes a nosaltres i als temps de l'autor. Un bon exemple en seria " Tirant lo Blanc" de Joanot Martorell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada