diumenge, 27 de novembre del 2016

EL BEVEDOR DE LLÀGRIMES de Ray Loriga

Resultat d'imatges de el bebedor de lágrimas


Aquest any hi ha diverses lectures a l'institut i vaig escollir llegir "El Bevedor..." per dues raons:

1 - Em va semblar un llibre senzill i assequible per un 2n de batxillerat molt ocupat.
2 - El seu autor és Ray Loriga i des que vaig escoltar una de les seves cançons i vaig llegir informació de la seva trajectòria professional i personal tenia moltes ganes de poder llegir alguna cosa seva (cal dir que segurament aquesta no hauria sigut la seva tria, ni de bon tros, per començar a llegir el seu material... però... aquest any tampoc no em puc demanar gaire res més)


BREU ARGUMENT

L'Adela és una noia que es trasllada a la ciutat de Cornwell per poder estudiar en un internat i així accedir a la universitat. Creu que aquesta és la seva oportunitat i desitja amb totes les seves forces que tot surti bé. Allà coneixerà la Laura, una noia espavilada amb molts recursos i coneixedora de les llegendes de la zona. Una de molt concreta és la llegenda del Bevedor de Llàgrimes, la història conta que un noi traït per la seva promesa va matar amb una espasa el seu amant i a partir d'aquest moment la seva ànima volta en pena venjant tots aquells amants infidels. L'Adela des d'un bon principi comença a sortir amb nois i cada cop que vol intentar alguna cosa, el Bevedor de llàgrimes apareix i mata l'amant d'un cop d'espasa. 

En aquell poble també hi ha un personatge que és un policia, sobreprotegit per la seva mare, que intenta desxifrar el cas.

I també hi ha dos fantasmes curiosos anomenats Puck i Lawrence que fan tràfic de drogues i volen recuperar una medalla. En Lawrence té un vertader interès en la noia nova, la Laura.


OPINIÓ 

Aquest llibre m'ha recordat des de bon principi a les novel·les de misteri que tenia tendència a llegir a principis de l'ESO. No vull dir-ho com un element despectiu però sí que em cal afirmar que m'aporta una malenconia que queda més o menys compensada gràcies a certs elements de l'argument.

La trama de la història m'ha semblat assequible pel lector jove, tanmateix crec que hi ha hagut una manca de desenvolupament de personatges, encara que algun d'ells té un perfil interessant i justificat, i sobretot no m'acaba de fer el pes la relació entre els enamorats que no acaba d'esdevenir real. Hi ha atracció, però, el contacte directe és tan mínim que la seva relació no acaba de ser del tot creïble. 
Com a personatge crec que és destacable el policia perquè té un perfil que em recorda vagament a un dels personatges de Stephen King. 

El desenllaç és obert, ja que aquest és el primer volum de la trilogia.

Un altre element a comentar és la simbologia que hi ha sobre el bé, el mal i la numerologia. Crec que pels lectors que no tenim un rerefons simbòlic és pareciable, es pot entendre i és agradable que dins un gènere com aquest hi hagi elements que suportin els fets més fantàstics.

VALORACIÓ: Recomanaria el llibre a qualsevol lector jove que vulgui llegir una història tenebrosa d'aventures amb un rerefons romàntic. Conté clichés però està ben redactat i hi ha un parell de personatges interessants. (Cal tenir en ment que és un llibre de lectura lleuger i  comercial)

 * A més a més Loriga va dir que va escriure la triologia per necessitat econòmica.


NOTA: ** (fletxa avall)

S

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada